Sergio Mora-Diaz

Sound of the Future

 

Sound of the future is an immersive audiovisual experience, created collectively to investigate the visual qualities of sound.

The large-scale installation, designed in labyrinthine format, is composed of 5 interaction zones based on different kingdoms of nature that we re-define as sound beats: Animal Beat, Vegetal Beat, Human Beat, Fungi Beat and Cosmic Beat.

The sound and visual composition for each space responds to these concepts, which are activated in the presence of the spectators. The greater the number of people in each area, the decibels in volume and visual activity increase. Similarly, the sound-reactive behavior also responds to the spatial location of the participants.

The experience proposes an approach to sound and visual interactivity from a playful and intuitive perspective, focusing on viewers and their collective interaction as an integral and fundamental part of the staging, for a total understanding of the piece.

 

Sonido del futuro es una experiencia inmersiva audiovisual, creada de manera colectiva con el fin de sumergirse en las cualidades visuales del sonido.

La instalación a gran escala, diseñada en formato laberíntico, se compone de 5 zonas de interacción basadas en distintos reinos de la naturaleza a los que re-definimos como beat sonoro: Beat Animal, Beat Vegetal, Beat Humano, Beat Fungi y Beat Cósmico.

La composición sonora y visual para cada espacio responde a estos conceptos, los cuales son activados ante la presencia de los espectadores. A mayor número de personas en cada zona, aumentan los decibeles en volumen y la actividad visual. De igual manera, el comportamiento sonoro-reactivo responde también a la ubicación espacial de los participantes.

La experiencia propone un acercamiento a la interactividad sonora y visual desde una perspectiva lúdica e intuitiva, enfocándose en los espectadores y su interacción en colectivo como parte integral y fundamental de la puesta en escena, para una comprensión total de la obra.

 

 

Credits

Art Direction: Valentina Serrati
Concept and Idea: Valentina Serrati, Magdalena Isaacson
Creative Team, Animation and Interaction: Sergio Mora-Díaz, Andrea Gana, Roy MacDonald
Sound: Fran Straube, White Sample
Site Specific Design: Valentina Serrati, Andrea Gana, Magdalena Isaacson
Lighting Design: Oscar Llauquén
Executive Production: Sebastián González
General Production: Magdalena Isaacson

 

Tools used

Programming: OpenFrameworks, TouchDesigner
Mapping: Millumin
Motion Tracking: Microsoft Kinect Sensors

 

Exhibitions

May 2-3, 2018
Bud X Boiler Room
Santiago, Chile

Related works